Általános szaunázási szabályok szaunázás, Szaunázás, Ajánlott, fokon, ajánlott

Szauna termékek


Elérhetőségek

Abachi welness Kft.

Szauna és szaunakellékek

Cím: 2100 Gödöllő, Dózsa György 69 Berger udvar.

 

Telefon: +36703355049

 

info@abachiszauna.hu

 

 



Általános szaunázási szabályok

szauna

2011.06.07.

Az alábbi cikkben a szaunázási szabályokról olvashat bővebben.

Nincsenek alapvető szaunázási szabályok , mert mindenki a saját igényének legjobban megfelelő feltételeket kell biztosítsa szaunázása során és ekkor lesz tökéletes a relaxációja, felfrissülése. Így csak pár általáns és mindenképpen betartandó szaunázási tanáccsal látjuk el Önt.

 

 

 

  • Evés, Ivás: A szaunában nem ajánlott sem enni, sem inni., mivel ez nemcsak a tisztálkodás, hanem a pihenés helye is. Szaunázás közben ne fogyasszunk alkoholt, mert szervezetünkre nagyon veszélyes lehet.

 

  • Zuhanyzás: Szaunázás előtt célszerű lezuhanyozni. Ez különösen a közösségi szaunák esetében fontos higiéniai szempontok miatt. Zuhanyozás után töröljük meg testünket szárazra.

 

  • Ruha: Ajánlott ruha nélkül szaunázni, mert könnyebben távoznak a bennünk lerakódott méreganyagok.

 

  • Betegség: Lázasan, betegen soha ne szaunázzunk ! Megelőzésre azonban mindenkinekajánlott a szaunázás.

 

  • Higiénia: A szaunapadra leüléskor mindenképpen hasznos egy kis törölközőt, vagy külön erre a célra rendszeresített papír vagy textil ülőkét helyezni higiéniai okokból. Webshopunkban megtalálhatja ezeket a termékeket.

 

  • Ékszerek: Ékszereinkről ne feledkezzünk meg, mert a fém anyagok könnyen felhevülnek.

 

  • Testtartás: Ajánlott lefeküdni, vagy laza testtartásban ülni, lehetőleg felhúzott lábakkal, hogy a lábak is a megfelelő hőmérsékleten legyenek.

 

  • Ajánlott hőmérséklet: fejmagasságban: 75 - 90 C fok (idősebbeknek és kezdőknek: 75 - 80 fok ). A szaunázás közbeni legmagasabb páratartalom: 100 C fokon 9 % és 75 C fokon pedig 22 %.

 

  • Időtartam: Szaunázáskor az első 3 - 5 perc után 1 - 2 kanál vizet locsoljon a kövekre, majd ezt 2 - 3 percenként ismételje meg.

 

  • Szaunázás menete: Sok kezdő szaunázónak először gyakorolnia kell a szaunázás folyamatát. A gyakorláshoz 6-8 szaunázás az ideális. Megfelelő felmelegedés esetén a bőr hőmérséklete elérheti akár a 39-40 fokot is, sokszor még ennél is magasabbat. Azt az érzést, hogy már nem tudunk bent maradni a meleg helyiségben, nem mindig ugyanannyi idő után érezzük.  Ezért általában 8-12 perc tartózkodási időtartamról beszélhetünk, amely azonban legfeljebb 15 percet érheti el.

 

  • Kihülés: 8 - 12 perces bentartózkodás után 5 - 10 perces hűlési fázissal szakítsa meg a szaunázást. Erre a célra egy hidegvizes zuhanyozás ajánlott. A forró helyiség elhagyása előtt üljünk fel, hogy a vérkeringés újra alkalmazkodjon a függőleges testtartáshoz. Ha túl hirtelen egyenesedünk ki, az akár ájuláshoz is vezethet.

 






SZÓLJ HOZZÁ!

Friss hírek

Szauna után tényleg nem szabad egyből merülni?

2018-09-22

Kültéri finn szauna.

Az alábbi cikkben számos tévhitet szeretnénk eloszlatni a szaunázás utáni merüléssel kapcsolatban.

Tovább a cikkhez

Szaunavezérlők használata

2018-02-21

Szaunavezérlők használata

Szaunavezérlők használatáról olvashat a következő cikkben, amiben segítséget nyújtunk Önnek a szaunavezérlő beüzemelésében.

Tovább a cikkhez